Szkolenia Capstone Courseware

Cel szkolenia dlearning

Java to popularny i potężny język. Pomimo stosunkowo prostej struktury, można natknąć się w niej na wiele szczegółów, które mogą doprowadzić mniej doświadczonych programistów do potknięć. Bazuje ona na języku C, którego lakoniczność może być obca dla osób piszących wcześniej w takich językach jak COBOL lub Visual Basic i nie mających doświadczenia z C lub C++. Oczywiście Java jest językiem zorientowanym obiektowo.

Pięciodniowy program tego szkolenia jest skierowany do mniej zaawansowanych programistów, umożliwiając im krok po kroku wstęp do programowania w Javie. Zapewnia solidne fundamenty do dalszej nauki języka. Zawiera dużą liczbę przykładowych programów oraz ćwiczeń.

Ważnym celem tego szkolenia jest nauczenie programowania zorientowanego obiektowo. Osobom doświadczonym w programowaniu proceduralnym często jest ciężko zacząć „myśleć obiektowo”. Od początkowych rozdziałów szkolenia obiektowość jest przedstawiana krok po kroku - zaczynając od prostych klas, a kończąc na dziedziczeniu, polimorfizmie, wraz z interfejsami i kolekcjami. Ta wersja kursu celuje w wersję 6.0 języka oraz Core API, jednak może być też bezproblemowo zastosowana do wersji 5.

Cele szkolenia:

  • Nauka podstawowych zasad programowanie obiektowego,
  • Nauka podstaw programowania w Javie,
  • Zdobycie umiejętności niezbędnych do projektowania, pisania oraz debugowania programów napisanych przy użyciu Javy.

Plan szkolenia Rozwiń listę

  1. Czym jest Java?
    • Obiektowość
    • Język Java
    • Wirtualna Maszyna Javy
    • Biblioteki Javy
    • Java i WWW
    • Java Platforms
    • Java jako pierwszy język programowania
  2. Pierwsze programy napisane w Javie
    • Hello, World
    • Struktura programu
    • Wyjście w Javie
    • Zmienne i wyrażenia
    • Obliczenia przy użyciu Javy
  3. Wprowadzenie do Obiektów
    • Modele obiektowe
    • Klasy i obiekty
    • Stany i zachowanie
    • Wejście w Javie
    • Klasa InputWrapper
    • Paczki
  4. Typy Danych i Operatory
    • Silna typizacja
    • Liczba całkowita
    • Liczba zmiennoprzecinkowa
    • Konwersja pomiędzy typami
    • Operacje arytmetyczne
    • Matematyka w Javie
    • Kolejność wykonywania działań
    • Błędy w arytmetyce liczb całkowitych
  5. Logiczne i Wyliczeniowe Typy Danych
    • Zmienne boolean
    • Operatory logiczne i operatory relacji
    • Instrukcja warunkowa if
    • Instrukcje złożone
    • Instrukcja wyboru switch
    • Typy wyliczeniowe
  6. Pętle i kontrola programu
    • Pętle while
    • Opuszczanie nieskończonych pętli
    • Nawiasy klamrowe i wcięcia
    • Warunki i liczniki
    • Pętle for
    • Zagnieżdżone instrukcje if
  7. Obiekty i klasy
    • Struktura danych
    • Klasy
    • Referencje
    • Tworzenie obiektu
    • Przypisywanie obiektów
    • Inicjalizacja
    • Garbage Collector
    • Metody
    • Public kontra Private
    • Hermetyzacja
    • Konstruktory
    • Formatowanie wyjścia
  8. Znaki i tekst
    • Typ znakowy Char
    • Kody znaków
    • ASCII i Unicode
    • Klasa String
    • String
    • Wejście i Wyjście
    • String
    • Metody
  9. Programowanie modularne
    • Programy monolityczne
    • Statyczne metody i zmienne
    • Modularność funkcjonalna
    • Modułowość obiektów
    • Tworzenie przy użyciu metod Top-Down i Bottom-Up
    • Przekazywanie przez wartość i przekazywanie przez referencję
    • Klasy zagnieżdżone
  10. Tablice
    • Tablice jednowymiarowe
    • Indeksy
    • Inicjalizacja tablic
    • Tablice i pętle for-each
    • Kopiowanie i przypisywanie
    • Tablice złożone z obiektów
    • Tablice wielowymiarowe
    • Wyszukiwanie
  11. Operacje na bitach
    • Operatory bitowe
    • Tablice prawdy
    • Szesnastkowy system liczbowy
    • Przesunięcie i maski
  12. Obsługa wyjątków i większa kontrola programu
    • Wyjątki
    • Błędy w arytmetyce liczb całkowitych
    • Operacje na liczbach zmiennoprzecinkowych - wyjątki wejścia/wyjścia kontra wyjątki występujące podczas wykonywania programu
    • Nazwy wyjątków
    • Break
    • Continue
    • Do
  13. Zaawansowane techniki Javy
    • Elementy wielokrotnego użytku
    • Abstrakcja
    • Dziedziczenie
    • Hierarchia dziedziczenia
    • Polimorfizm
    • Klasy abstrakcyjne
    • Interfejsy
    • Kolekcje
    • Iteratory
    • Auto-Boxing
Pobierz konspekt szkolenia w formacie PDF

Dodatkowe informacje

Wymagania
  • Zdolność rozwiązywania problemów
  • Doświadczenie w programowaniu w języku proceduralnym
Poziom trudności
Certyfikat Uczestnicy szkolenia otrzymują certyfikat sygnowany przez firmę Capstone Courseware.
Prowadzący Certyfikowany wykładowca Capstone Courseware.
Lokalizacje Kraków - ul. Tatarska 5, II piętro, godz. 9:00 - 16:00
Warszawa - ul. Bielska 17, godz. 9:00 - 16:00
Zobacz więcej szkoleń tego producenta

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza, jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji o powyższym szkoleniu.







Cena szkolenia

  • Forma szkolenia: stacjonarne

  • Forma szkolenia: dlearning

3300 PLN NETTO

Czytaj więcej o ctab

Czas trwania

5 dni

Dostępne terminy

Brak ustalonych terminów dla tego szkolenia.

Zaproponuj własny termin