Szkolenia Capstone Courseware

Cel szkolenia dlearning

Szkolenie to ma na celu naukę programowania w języku Java – Java Standard Edition platform. Jest przeznaczone dla programistów, posiadających doświadczenie w językach innych niż Java, ale niekoniecznie mających styczność z Javą.

Początkowo skupia się na programowaniu proceduralnym oraz strukturalnym, by później szczegółowo i drobiazgowo mówić obiektowość, oraz jej użyciem w Javie. Dalsza część kursu przenosi się z tych podstawowych elementów do kluczowych części Java SE Core API, włączając kolekcje, logowanie, strumienie oraz serializację obiektów. Końcowa część wprowadza zautomatyzowane testy jednostkowe przy użyciu JUnit.

Ta wersja kursu celuję w wersje 6.0 języka Java, jednak może być bezproblemowo zastosowana do wersji 5.

Szkolenie jest zaprojektowane dla szerokiego grona osób:

  • Idealnie dopasowany do osób doświadczonych w programowaniu w C oraz oraz C++. Nie będą miały one problemu z przyswojeniem materiału w ciągu 5 dni, możliwe, że zrobią to nawet w czasie trochę krótszym.
  • Osoby doświadczone w językach mniej podobnych do Javy, takich jak Visual Basic, ASP, sieciowych i innych pseudo obiektowych językach mogą początkowo potrzebować więcej czasu, jednak szkolenie wyczerpuje te tematy dogłębnie i zawiera sporo dodatkowych ćwiczeń.
  • Mniej doświadczeni programiści lub znający tylko języki nie strukturalne, takie jak COBOL, PL/1 lub 4GL tools, prawdopodobnie nie przyswoją całego szkolenia w wyznaczonym czasie, tylko skrótowo w wolniejszym tempie.

    Inną opcją do rozważenia jest kurs "102. Introduction to Java Programming" zapewniający spokojniejsze tempo przez początkowy materiał.

Cele szkolenia:

  • Nauka efektywnego programowania w Javie.
  • Zrozumienie architektury Javy i decyzji projektowych, dzięki którym oprogramowanie napisane w Javie jest przenośne, wydajne i bezpieczne.
  • Nauka konfiguracji prostego środowiska programistycznego Javy.
  • Poznanie semantyki, składni, typów danych i instrukcji kontrolujących przebieg programu do prostego programowania proceduralnego.
  • Zrozumienie Javy jako języka czysto obiektowego i implementacji programów jako zestawów klas.
  • Implementacja i użycie dziedziczenia, polimorfizmu, wliczając interfejsy oraz klasy abstrakcyjne.
  • Prawidłowa obsługa wyjątków oraz użycie API logowania.
  • Zrozumienie struktury strumienie w javie, oraz nauka ich użycia do operacji na plikach.
  • Nauka użycia serializacji Javy do przesyłania i odczytywania potencjalnie skomplikowanych zestawów obiektów.
  • Tworzenie testów jednostkowych dla klas Javy przy użyciu Junit.

Plan szkolenia Rozwiń listę

  1. Środowisko Java
    • Przegląd architektury
    • Forms dla Java Software
    • J2SE, J2EE, and J2ME Platforms
    • Wirtualna maszyna Javy
    • Core API
    • Java Runtime Environment
    • Java Developer's Kit
    • Java Class Path
    • Klasy
    • Wbudowane strumienie oraz parametry wiersza poleceń
  2. Podstawy języka
    • Format plików źródłowych
    • Klasy aplikacji
    • Semantyka i składnia
    • Identyfikatory
    • Literały
    • Operatory
    • Wywoływanie metod
    • Zmienna ilość argumentów ("varargs")
  3. Typy Danych
    • Ścisła kontrola typów
    • Prymitywy
    • Typy liczbowe
    • Znaki i typy logiczne
    • Typy wyliczeniowe
    • Konwersja typów
    • Formatowanie wyjścia
    • Referencje do obiektów
    • Porównywanie i przypisywanie referencji
    • String
    • Tablice
  4. Kontrola przebiegu programu
    • Metoda main
    • Wywoływanie metod i powrót
    • Instrukcje warunkowe
    • Pętle
    • Przetwarzanie tablic
    • Pętle i typy wyliczeniowe
    • Przetwarzanie varargs
    • Operator sterowania przepływem
    • Break i continue
    • Rekurencja
  5. Oprogramowanie zorientowane obiektowo
    • Złożone systemy
    • Abstrakcja
    • Klasy i obiekty
    • Model CRC(Class Responsibility Collaborator)
    • UML
    • Relacje
    • Widoczność
  6. Klasy i obiekty
    • Klasy w Javie
    • Konstruktory i Garbage Collector
    • Konwencja nazewnictwa i JavaBeans
    • Relacje pomiędzy klasami
    • Użycie operatora this
    • Widoczność
    • Paczki i import
    • Przeciążanie metod i konstruktorów
    • JAR
  7. Dziedziczenie i polimorfizm w Javie
    • UML Specialization
    • Rozszerzanie klas
    • Używanie klas pochodnych
    • Identyfikacja typu
    • Compile-Time i Run-Time Type
    • Polimorfizm
    • Nadpisywanie metod
    • Adnotacja @Override
    • Klasa bazowa referencja
  8. Efektywne używanie klas
    • Wczytywanie klas
    • Atrybuty statyczne
    • Static i nie static
    • Inicjalizatory statyczne
    • Importy statyczne
    • Blokowanie dziedziczenia
    • Koszt tworzenia obiektu
    • String i StringBuffers
    • Kontrola tworzenia obiektu
    • Zrozumienie typów wyliczeniowych
    • Stateful i behavioral enum
  9. Interfejsy i klasy abstrakcyjne
    • Oddzielenie interfejsów i implementacja
    • Interfejsy UML i realizacja
    • Definiowanie interfejsów
    • Implementowanie i rozszerzanie interfejsów
    • Klasy abstrakcyjne
  10. Kolekcje
    • Dynamiczne kolekcje kontra tablice
    • UML typy sparametryzowane
    • Typy generyczne (generics)
    • Używanie generics
    • Kolekcje - API
    • Interfejsy Collectionoraz List
    • Klasy ArrayListi LinkedList
    • Przeglądanie kolekcji: Iterable
    • Kolekcjonowanie prymitywów: Auto-Boxing
    • Używanie wyrażeń wieloznacznych(wildcards) z typami generycznymi
    • Iteratory i interfejs Iterator
    • Mapy i interfejs Map
    • Posortowane kolekcje
    • Interfejsy SortedSetoraz SortedMap
    • Użyteczność kolekcji
    • Algorytmy
    • Narzędzia konwersji
  11. Obsługa wyjątków i logi
    • Zgłaszanie i wyłapywanie błędów
    • Obsługa wyjątków
    • Wyrzucanie wyjątków
    • Deklaracja wyjątków dla metody
    • Wyłapywanie wyjątków
    • Blok finally
    • Catch-and-Release
    • Powiązane wyjątki
    • J2SE API logowania
    • Poziom logowania
    • Hierarchia logów
  12. Klasy wewnętrzne
    • Przekazywanie
    • Klasy wewnętrzne w programowaniu interfejsów użytkownika
    • Nazwane klasy wewnętrzne
    • Referencja do zewnętrznych obiektów
    • Statyczne klasy wewnętrzne
    • Anonimowe klasy wewnętrzne
  13. Model strumieni w Javie
    • Delegacyjny model strumienia
    • InputStream oraz OutputStream
    • Strumienie media-based
    • Filtrowanie strumieni
    • Reader i Writer
  14. Praca z plikami
    • Klasa File
    • Modelowanie plików i katalogów
    • Strumienie plików
    • Dostęp losowy
  15. Zaawansowane techniki strumieni
    • Buforowanie
    • Strumienie danych
    • Push-Back Parsing
    • Strumienie Byte-Array oraz String Readers i Writers
  16. Java serializacja
    • Wyzwania serializacji obiektów
    • Serializacja - API
    • Interfejs Serializable
    • ObjectInputStream oraz ObjectOutputStream
    • Silnik serializacji
    • Pola z modyfikatorem Transient
    • readObject i writeObject
    • Interfejs Externalizable
  17. Zautomatyzowane testy jednostkowe z JUnit
    • Zautomatyzowane testowanie
    • JUnit i powiązane narzędzia
    • Adnotacja @Test
    • Assert Class Utility
    • Test Runners
    • Metody lifecycle
  18. Dodatek B. Kompatybilność i migracja
    • Kompatybilność: kompilator i runtime
    • Łączenie klas z wersji 1.4, 5.0, oraz 6.0
    • Kompatybilność typów generycznych: Type Erasure
    • Kompatybilność typów wyliczeniowych i varargs
    • Adnotacja @SuppressWarnings
    • Migracja kodu z wersji 1.4 do 5.0
    • Runtime Type Safety z "checked" collections
Pobierz konspekt szkolenia w formacie PDF

Dodatkowe informacje

Wymagania
  • Doświadczenie w programowaniu w Javie nie jest wymagane, jeśli kursant posiada doświadczenie w innym jeżyku programowania wysokiego poziomu.
Poziom trudności
Certyfikat Uczestnicy szkolenia otrzymują certyfikat sygnowany przez firmę Capstone Courseware.
Prowadzący Certyfikowany wykładowca Capstone Courseware.
Lokalizacje Kraków - ul. Tatarska 5, II piętro, godz. 9:00 - 16:00
Warszawa - ul. Bielska 17, godz. 9:00 - 16:00
Zobacz więcej szkoleń tego producenta

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza, jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji o powyższym szkoleniu.







Cena szkolenia

  • Forma szkolenia: stacjonarne

  • Forma szkolenia: dlearning

3300 PLN NETTO

Czytaj więcej o ctab

Czas trwania

5 dni

Dostępne terminy

Brak ustalonych terminów dla tego szkolenia.

Zaproponuj własny termin