Szkolenia Micro Focus

Cel szkolenia

kod: SMAX100SP-201805 | wersja: 2018.05

This course covers how a business end user will use the Service Management Automation X (SMAX) Service Portal for all their IT support needs. SMAX is a new suite designed to simplify the way enterprises manage their IT services and assets. It applies the thoroughness of IT processes aligned with Information Technology Infrastructure Library (ITIL), but also brings a new angle to the process thanks to the extensive use of embedded machine learning and contextual analytics.

Course Scenario

You are a Marketing Analyst who is required to travel and needs to raise a visa request, but can’t print the visa application form, need a letter from HR authorizing the travel and needs to submit a request for a new laptop in the new location. This course will follow you through your printing issue, from seeking help to resolution, submitting an HR request, service request and seeing how SMA-X would help in these situations .You have not used SMA-X before.

Audience/Job Roles:

This course is intended for: All business end users of IT systems

Plan szkolenia Rozwiń listę

  1. Requesting support and collaborating with others to solve issues        
    • Concepts: 
      • Accessing Service portal, submitting a support request via virtual agent, chat with IT agent, use the catalog to log a support request, use knowledge and social forums to solve issues (Ask friends and Help friends for solution), submit an idea, add feedback to an idea, subscribe to a ticket, submit a request for a service/asset, access to do queue, accept/reject a solution and take a survey.
      • Demo: 
        • Demonstrate from support request creation to responding to survey. 
        • Time: 30 minutes.
  2. Requesting help using Smart Analytics              
    • Concepts: 
      • Accessing the Service portal, submit a new request using an image and description.
      • Demo: 
        • Demonstrate on how to create a smart ticket from a screen shot and with a short description.
        • Time: 10 minutes
  3. Requesting service via catalog items  
    • Concepts: 
      • Review the Catalog, order from the available catalog, Catalog request on behalf of another user and shopping cart to order multiple items, show IT news, delegate approvals and approve a request.
      • Demo: 
        • Demonstrate submitting a request for a service, support and human resources catalog item to approvals.
        • Time: 15 minutes
  4. Setting user preferences, profile and activating the Mobile application             
    • Concepts: 
      • Review your user profile and skill set.
      • Activate mobile application.
      • Demo: 
        • Demonstrate how to update your profile and set your skills. Also demo how to activate the SMAX mobile application.
        • Time: 10 minutes
  5. Tracking of company related requests              
    • Concepts: 
      • Accessing the customized tab, review the requests based on company, sort and filter requests based on grid columns, export data from company related requests 
      • Demo: 
        • Demonstrate how to access the customized tab with company related requests, review, and filter and sort the list. Also demo how to export the data to excel.
        • Time: 15 minutes
Pobierz konspekt szkolenia w formacie PDF

Dodatkowe informacje

Wymagania wstępne

This course provides a useful background to several other SMAX IT Agent courses

Poziom trudności
Czas trwania 1 dzień
Certyfikat

The participants will obtain certificates signed by Micro Focus (course completion).

Prowadzący

Authorized Micro Focus Trainer.

Pozostałe szkolenia Micro Focus | Service and Portfolio Management

Szkolenia powiązane tematycznie

Automatyzacja procesów

ITSM

Formularz kontaktowy

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza, jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji o powyższym szkoleniu.






* pola oznaczone (*) są wymagane

Informacje o przetwarzaniu danych przez Compendium – Centrum Edukacyjne Spółka z o.o.

CENA 420 PLN NETTO Czy wiesz, że możesz uzyskać do 100% dofinansowania na ten kurs?   Sprawdź jak »

FORMA SZKOLENIA ?

 
Zapisz się na szkolenie
zamknij

Szkolenie stacjonarne

Szkolenia stacjonarne w Compendium CE odbywają się najczęściej w naszych lokalizacjach w Krakowie i Warszawie, ale także w miejscu ustalonym przez klienta. Grupa uczestnicząca w szkoleniu spotyka się w danym miejscu o określonym czasie i wraz z trenerem aktywnie uczestniczy w laboratoriach.

Szkolenie dlearning

W szkoleniach Compendium Distance Learning możesz uczestniczyć z dowolnego miejsca na świecie. Kursanci, dzięki zaawansowanej technologii, którą dostarcza Compendium CE, stale widzą i słyszą trenera, mogą mu zadawać pytania poprzez chat i mikrofon, a także uczestniczą w ćwiczeniach i laboratoriach, które rozwiązują wraz z prowadzącym. Po więcej informacji zajrzyj na stronę dlearning.eu

zamknij

Materiały papierowe

Materiały tradycyjne: cena zawiera standardowe materiały wydawane w postaci książek papierowych, drukowanych lub innej, w zależności od ustaleń z producentem.

Materiały elektroniczne

Materiały elektroniczne: są to materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, które w zależności od dostawcy udostępniane są za pomocą dedykowanych aplikacji: Skillpipe, eVantage itd. lub w postaci dokumentów PDF.

Materiały ctab

Materiały ctab: cena zawiera tablet ctab oraz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej bądź tradycyjne materiały szkoleniowe i materiały dodatkowe dostarczone w wersji elektronicznej w zależności od ustaleń z producentem (w postaci dokumentów PDF lub EPUB). Tak dostarczone materiały są przystosowane pod kątem wyświetlania ich na tablecie ctab. Po więcej informacji zajrzyj na stronę ctab.

Najbliższe szkolenia Micro Focus

Harmonogram szkoleń Micro Focus