Szkolenia HPE

Cel szkolenia

Podczas tego trzydniowego szkolenia uczestnicy zdbęda podstawową wiedzę z zakresu zarządzania Centrami Przetwarzania Danych obejmującą nastepujace zagadnienia:

  • Zrozumienie kryteriów, jakie muszą spełniać centra przetwarzania danych o wysokiej dostępności
  • Usprawnianie i monitoring działania centrów przetwarzania danych
  • Wybór rozwiązań zapewniających wymagany poziom jakości oraz metod prac programistycznych
  • Przegląd i wdrażanie odpowiednich metod kontroli bezpieczeństwa
  • Prowadzenie oraz monitorowanie analiz i ocen ryzyka występującego w dziale informatyki,
  • Kierowanie projektami informatycznymi i nadzór nad nimi
  • Zasady opracowywania budżetu dla działu informatyki
  • Pomoc przy opracowywaniu planu ciągłości biznesowej
  • Wybór dostawców i prowadzenie negocjacji
  • Monitorowanie i pomoc przy relaizacji audytu informatycznego
  • Rekrutacja i prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych
  • Znaczenie i rola systemów zarządzania infrastrukturą informatyczną
  • Poprawa poziomu usług w zakresie zarządzania środowiskiem informatycznym

Plan szkolenia Rozwiń listę

  1. Obiekty centrum przetwarzania danych
    • Złożoność centrum przetwarzania danych
    • Standardy i wytyczne
    • Uwagi na temat obiektów
    • Zasilanie i pole elektromagnetyczne
    • Chłodzenie
    • Systemy przeciwpożarowe i bezpieczeństwo
  2. Architektura informatyczna
    • Cykl eksploatacji urządzeń wchodzących w skład architektury informatycznej
    • Pamięć masowa
    • Wirtualizacja
    • Usuwanie duplikatów danych
  3. Zarządzanie usługami informatycznymi
    • Świadczenie usług i pomocy technicznej zgodnie z zasadami ITIL
    • Biblioteka ITIL V3 a cykl eksploatacji usług
    • Ciągłe usprawnianie usług
    • Norma ISO/IEC 20000
  4. Zarządzanie ciągłością biznesową i usuwaniem skutków awarii
    • Standardy ciągłości biznesowej i usuwania skutków awarii
    • Inicjowanie planu
    • Analiza skutków biznesowych
    • Strategie usuwania skutków awarii
    • Wybór ośrodka
    • Przechowywanie nośników
    • Testowanie planu
    • Konserwacja
  5. Zarządzanie ryzykiem
    • Standardy
    • Wybór zautomatyzowanych narzędzi
    • Określanie zasobów
    • Analiza zagrożeń
    • Ocena ilościowa i jakościowa
    • Reagowanie na ryzyko
  6. Zarządzanie finansami
    • Proces tworzenia budżetu w przedsiębiorstwie
    • Nakłady inwestycyjne a koszty operacyjne
    • Składniki budżetu i szacowanie ich wartości
    • Nośniki kosztów w dziale informatyki
    • Metody budżetowania
    • Dystrybucja kosztów; przypisywanie kosztów bezpośrednich i pośrednich
  7. Audyt i zgodność z przepisami
    • Regulacje i standardy
    • Wybór audytora
    • Zobowiązanie audytora do zachowania poufności
    • Rodzaj audytu
    • Proces audytu
  8. Eksploatacja centrum przetwarzania danych
    • Instalacja sprzętu
    • Przenoszenie sprzętu
    • Uwagi na temat stref do przechowywania i tymczasowego składowania urządzeń
    • Strategie, procedury i dokumentacja
    • Przekazywanie zadań pomiędzy zmianami
    • Konserwacja, monitoring i raportowanie
  9. Zarządzanie aplikacjami
    • Planowanie, analiza biznesowa i określanie wymagań
    • Zapewnianie jakości
    • Metody szacowania kosztów
    • Metody programowania
    • Etapy tworzenia aplikacji
    • Testowanie oprogramowania
    • Wprowadzanie nowych wersji oprogramowania
    • Pomoc techniczna i konserwacja
    • Wycofywanie oprogramowania
  10. Zarządzanie projektem
    • Standardy
    • Ograniczenia projektu
    • Etapy zarządzania projektem
    • Tworzenie harmonogramów
    • Plany i dokumentacja projektu oraz raportowanie
    • Obowiązki kierownika projektu
    • Najważniejsze czynniki wpływające na zarządzanie projektem
  11. Zarządzanie bezpieczeństwem
    • Standardy
    • Trzy ważne zasady: poufność, spójność i dostępność
    • Rodzaje i kontrola zabezpieczeń
  12. Zarządzanie kontaktami z dostawcą
    • Zespół ds. oceny dostawców
    • Analiza kosztów i korzyści
    • Kryteria wstępnego wyboru dostawcy
    • Zapytanie ofertowe
    • Sprawdzanie referencji
    • Negocjacje z dostawcą
    • Renegocjacje z dostawcą
  13. Zarządzanie kadrami
    • Planowanie organizacyjne
    • Pozyskiwanie personelu
    • Proces rozmów kwalifikacyjnych
    • Poprawa wydajności pracy
    • Zarządzanie personelem
Pobierz konspekt szkolenia w formacie PDF

Dodatkowe informacje

Wymagania
  • Dla szkolenia CITM® nie przewidziano konkretnych wymagań wstępnych
  • Najlepiej, aby uczestnicy posiadali co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w dziale ds. infrastruktury informatycznej i/lub eksploatacji oraz wiedzę na temat zarządzania systemami, siecią i/lub aplikacjami
Poziom trudności
Czas trwania 3 dni
Certyfikat

Uczestnicy otrzymują po zakończeniu szkolenia zaświadczenie o ukończeniu autoryzowanego kursu HPE.

Prowadzący

Autoryzowany wykładowca firmy HPE.

Informacje dodatkowe

W przypadku wybrania opcji szkolenia wraz z tabletem CTAB Compendium CE informuje, że tablet przekazywany jest kurierem po zakończeniu szkoleń prowadzonych przez HPE Polska.

Program "CTAB - materiały szkoleniowe na tablecie" jest prowadzony tylko i wyłącznie przez firmę Compendium CE, HPE Polska nie jest w żaden sposób powiązane z oferowanymi tabletami CTAB.

Szkolenia powiązane tematycznieRozwiń listę

Przechowywanie danych


Formularz kontaktowy

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza, jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji o powyższym szkoleniu.






* pola oznaczone (*) są wymagane

Informacje o przetwarzaniu danych przez Compendium – Centrum Edukacyjne Spółka z o.o.

CENA 5650 PLN NETTO

zamknij

Kody rabatowe

Kod rabatowy, może dotyczyć (szkolenia, producenta, terminu). Jeżeli posiadasz kod rabatowy, to wpisz go w odpowiednie pole.
(kolor zielony oznacza wpisanie prawidłowego kodu | kolor czerwony oznacza, że wpisany kod jest nieprawidłowy)

FORMA SZKOLENIA ?

zamknij

Szkolenie stacjonarne

Szkolenia stacjonarne w Compendium CE odbywają się najczęściej w naszych lokalizacjach w Krakowie i Warszawie, ale także w miejscu ustalonym przez klienta. Grupa uczestnicząca w szkoleniu spotyka się w danym miejscu o określonym czasie i wraz z trenerem aktywnie uczestniczy w laboratoriach.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE ?

zamknij

Materiały elektroniczne

Materiały elektroniczne: są to materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, które w zależności od dostawcy udostępniane są za pomocą dedykowanych aplikacji: Skillpipe, eVantage itd. lub w postaci dokumentów PDF.

Materiały ctab

Materiały ctab: cena zawiera tablet ctab oraz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej bądź tradycyjne materiały szkoleniowe i materiały dodatkowe dostarczone w wersji elektronicznej w zależności od ustaleń z producentem (w postaci dokumentów PDF lub EPUB). Tak dostarczone materiały są przystosowane pod kątem wyświetlania ich na tablecie ctab. Po więcej informacji zajrzyj na stronę ctab.

 

WYBIERZ TERMIN SZKOLENIA

    • Informacje ogólne
    • Termin gwarantowany
    • Last minute (-10%)
    • Język obowiązujący na szkoleniu
    • Język polski
    • Język angielski
Zarezerwuj termin szkolenia

Najbliższe szkolenia HPE

Harmonogram szkoleń HPE