Szkolenia CIW

Cel szkolenia szkolenie zdalne - dlearning

kod: CIW-IBA

Szkolenie Internet Business Associate przygotowuje jego uczestników do efektywnej pracy we współczesnym środowisku biznesowym. W trakcie tego kursu poznasz zagadnienia związane z różnymi technologiami informatycznymi (IT) charakterystycznymi dla poszczególnych stanowisk pracy, a także odkryjesz dalsze możliwości rozwoju zawodowego w branży IT. Nauczysz się również o różnych metodach uzyskania połączenia internetowego, protokołach internetowych, usłudze Domain Name System (DNS) i przetwarzaniu danych w chmurze (cloud computing). Poznasz podstawowe funkcje przeglądarki sieci Web, części składowe domenowych adresów sieciowych, zasady stosowania i kontrolowania plików cookie i jak używać przeglądarki internetowej w świecie biznesu. Dowiesz się, jak wtyczki i dodatki do przeglądarek internetowych mogą poprawić twoją efektywność i komfort przeglądania stron internetowych i jak korzystania z przeglądarek do pobrania i zarządzania plikami.

Poznasz również o zastosowaniu bazy danych i w jaki sposób współdziałają one z mechanizmami wyszukiwania informacji w sieci Web, będziesz używać wyszukiwarki do prowadzenia zarówno podstawowego i zaawansowanego wyszukiwania informacji w sieci. Kurs ten uczy również prawidłowej konfiguracji klientów e-mail i jak korzystać z poczty elektronicznej, przedstawia wytyczne dotyczące skutecznego komunikowania się przez Internet z wykorzystaniem nowoczesnych technologii internetowych i narzędzi społecznościowych. Dowiesz się także: jak Internet jest wykorzystywany w celach badawczych, o narzędziach do współpracy grupowej, o narzędziach programistycznych, praktykach zawiązanych z prawem patentowym i licencyjnym, które towarzyszą wszystkim używanym aplikacją.

Ponadto dowiesz się, jak chronić swoją prywatność i dane osobowe w Internecie. Omawiana tematyka z tego zakresu zawiera również ochronę twojej reputacji przez ograniczanie informacji publikowanych online. Kurs ten również omawia zagrożenia związane z faktem podłączenia się do Internetu, oraz środki bezpieczeństwa, które mogą ochronić twój system komputerowy i dane osobowe. W szczególności dowiesz się jak stosować i kontrolować pliki typu cookies. Wreszcie poznasz podstawowe elementy zarządzania projektem i programem, a także znaczenie zdobywania tych umiejętności dla wszystkich stanowiskach IT.

Szkolenie Internet Business Associate jest dedykowane wszystkim, którzy w swojej pracy korzystają z Internetu i tym, którzy chcieliby się przygotować do egzaminu certyfikacyjnego CIW Internet Business Associate. W szczególności osoby pracujące lub planujące pracować na poniższych stanowiskach powinny rozważyć uczestnictwo w tym kursie:

  • Pracownicy działów IT
  • Pracownicy służby zdrowia
  • Przedstawiciele zawodów prawniczych
  • Specjaliści ds. marketingu
  • Graficy
  • Pracownicy działów biznesowych

Również szkolenie Internet Business Associate jak i towarzysząca mu certyfikacja jest polecana wszystkim studentom przygotowujący się do wejścia lub rozwijających się na rynku pracy.

Plan szkolenia Rozwiń listę

  1. Wprowadzenie do zagadnień związanych z branżą IT i możliwościami kariery w tej branży
    • Technologie informatyczne
    • Stanowiska w IT
    • Możliwości kariery w branży IT
    • Koncepcje techniczne i szkolenia
    • Modele adaptacyjne
    • Modele biznesowe
    • Modelowania danych
    • Znaczenie norm i standardów
  2. Komunikacja Internetowa
    • Komunikowanie się w Internecie
    • Nowoczesne technologie internetowe
    • Sieci społecznościowe
    • Komunikatory
    • Blogi
    • Skuteczna komunikacja w Internecie
    • Konwergencja i Unified Communications Technologies
    • Przewodnik po Web 2.0
  3. Wprowadzenie do technologii internetowych
    • Technologie internetowe
    • Wprowadzenie do zagadnień sieciowych
    • Wprowadzenie do sieci Internet
    • Połączenie z siecią Internet
    • Protokoły internetowe
    • Domain Name System (DNS)
    • Cloud Computing (chmura)
    • Obliczenia w chmurze
  4. Przeglądanie sieci Web
    • Wprowadzenie do przeglądania sieci WWW
    • Podstawowe funkcje przeglądarki internetowej
    • Instalacja przeglądarki internetowej
    • Adresy internetowe
    • Działanie przeglądarki
    • Wybór przeglądarki
    • Techniki przeglądania
    • Elementy przeglądarki
    • Konfigurowanie ustawień przeglądarki
    • Serwery Proxy
    • Rozwiązywanie problemów dotyczących przeglądarki internetowej
    • Praca w Help Desk
  5. Multimedia w sieci
    • Wprowadzenie do multimediów w sieci
    • Obiekty, aktywna zawartość stron i języki
    • Obiekty i kwestie bezpieczeństwa
    • HTML5 vs Plug-ins
    • Wprowadzenie do technologii wtyczek (Plug-in)
    • Kompresja i dekompresja danych
    • Instalacja wtyczek
    • Rodzaje wtyczek
    • Dodatki do Firefox
    • Rodzaje widoków
    • Różne formaty plików
    • Pobieranie plików za pomocą przeglądarki
    • Odpowiednie narzędzia do pracy
  6. Bazy danych i wyszukiwarki internetowe
    • Wprowadzenie do narzędzi pozwalających wyszukiwać informacje
    • Przegląd baz danych
    • Wprowadzenie do wyszukiwarek
    • Rejestracja witryny sieci Web w wyszukiwarkach
    • Rodzaje wyszukiwarek internetowych
    • Podstawowe techniki wyszukiwania w sieci
    • Operatory logiczne
    • Zaawansowane techniki przeszukiwania sieci
    • Korzystanie z wyszukiwarek internetowych w celu realizacji zadań związanych z posiadanym stanowiskiem pracy
    • Nieoczekiwane wyniki wyszukiwania
    • Strategie wyszukiwania
    • Ocena wyników
    • Organizacja badań przy wykorzystaniu Internetu
    • Przytaczanie chronionych prawem autorskim zasobów online
  7. Poczta elektroniczna oraz zarządzanie informacjami osobistymi
    • Wprowadzenie do poczty elektronicznej
    • Jak działa poczta elektroniczna
    • Wymagania dotyczące konfiguracji
    • Elementy składowe wiadomość
    • Tworzenie i wysyłanie wiadomości pocztowych
    • Odbieranie i przeglądanie wiadomości
    • Poczta elektroniczna w pracy
    • Typowe problemy z pocztą elektroniczną i ich rozwiązywanie
    • Zarządzanie informacjami osobistymi (Personal Information Management(PIM))
  8. Ochrona będąc Online
    • Wprowadzenie do zagadnień zabezpieczania się w sieci
    • Spam
    • Ciasteczka (Cookies)
    • Konfigurowanie zabezpieczeń przeglądarki
    • Uwierzytelnianie
    • Szyfrowanie
    • Malware (złośliwe oprogramowanie)
    • Wykrywanie wirusów i zapobieganie
    • Spyware i usuwanie wirusów
    • Aktualizacje i poprawki
    • Blokowanie komputera
    • Typosquatting http://pl.wikipedia.org/wiki/Typosquatting
    • Ochrona zasobów firmy
    • Zapory sieciowe (Firewall)
    • Problemy etyczne i prawne
    • Ochrona prawna
  9. Usługi Internetowe i narzędzia biznesowe
    • Narzędzia w zasobach Internetu
    • Usługi masowej poczty email i wiadomości tekstowych SMS
    • Lista serwerów
    • File Transfer Protocol (FTP)
    • Zarządzanie pobieraniem plików
    • Virtual Network Computing (VNC)
    • Połączenie typu zdalny desktop (Remote Desktop)
    • Sieci Peer-to-Peer
    • Rozwiązywanie problemów korzystając z narzędzi TCP IP
    • Oprogramowanie Open Source
    • Własność oprogramowania i EULA http://pl.wikipedia.org/wiki/EULA
    • Patenty na oprogramowanie
  10. Zarzadzanie projektem i programem IT
    • Wprowadzenie do zarzadzanie projektem i programem IT
    • Zasoby dla danych technicznych
    • Podstawy zarzadzania projektem
    • Umiejętności zarządzania projektem
    • Fazy zarządzania projektem
    • Trójkąt zarządzania projektem (The Project Triangle)
    • Oprogramowanie do zarządzania projektami
    • Tworzenie harmonogramów projektów
    • Dokumentowanie projektów
    • Planowanie harmonogramu spotkań
    • Przegląd projektów
    • Zapewnienie jakości
    • Zależność projektów IT od procesów biznesowych
    • Project Management Institute (PMI)
    • Pojęcie zarządzanie programem
Pobierz konspekt szkolenia w formacie PDF

Dodatkowe informacje

Wymagania wstępne
Nie są wymagane wcześniejsze doświadczenie i umiejętności z zakresu wykorzystania sieci Internet, tworzenie stron WWW czy też konfiguracji sieci. Zaleca się jednak, aby uczestnicy przed przystąpieniem do tego kursy byli biegli w użytkowaniu desktopowego system operacyjnego, takiego jak np. Microsoft Windows XP, OpenSUSE itd.
Poziom trudności
Czas trwania 2 dni
Certyfikat

Uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia kursu podpisany przez CIW. Ponadto kurs ten przygotowuje również kandydatów do certyfikowanego egzaminu CIW Internet Business Associate (1D0-51A), który jest dostępny w ośrodkach testowych Pearson VUE.

Prowadzący

Autoryzowany wykładowca CIW (CIW Certified Instructor).

Pozostałe szkolenia CIW | Web Foundations

Szkolenia powiązane tematycznie
Formularz kontaktowy

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza, jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji o powyższym szkoleniu.






* pola oznaczone (*) są wymagane

Informacje o przetwarzaniu danych przez Compendium – Centrum Edukacyjne Spółka z o.o.

CENA SZKOLENIA OD 2400 PLN NETTO

Najbliższe szkolenia CIW

Harmonogram szkoleń CIW