Szkolenia Micro Focus

Cel szkolenia

kod: SMAX210SP-201806 | wersja: 2018.06

This course covers how a Support Engineer uses the Service Management Automation X (SMAX) Agent Interface to process and resolve support and infrastructure issues including Incidents, Problems, Changes, and Release.

SMAX is a new suite designed to simplify the way enterprises manage their IT services and assets. It uses the Information Technology Infrastructure Library (ITIL)-compliant IT processes with embedded machine learning and contextual analytics.

Course Scenario

You are a Support Engineer and are assigned to work on a high priority incident, where a Marketing Analyst is unable to print an urgent job. This course will follow you through your handling and resolution of this issue, seeing how SMAX helps in this and other situations.  You have not used SMAX before.

Audience/Job Roles

This course is intended for: IT Support Engineers

Plan szkolenia Rozwiń listę

  1. Resolving incidents and restoring normal service operation    
    • Concepts: 
      • Accessing Incident module, create incident ticket and resolve using the different options available.
      • Demo: 
        • Demonstrate from incident creation to resolving.
        • Time: 50 minutes.
  2. Identifying and investigating problems, to deliver business improvement        
    • Concepts: 
      • Review problem management, open a problem record, mark it as known error and process it to closure.  Drill down Hot topic analytics
      • Demo: 
        • Demonstrate from problem creation to closure.
        • Time: 35 minutes
  3. Managing change implementation to enhance IT service usage and availability
    • Concepts: 
      • Review different types changes from creating to implementation Create templates and models to ease out the way changes are raised.
      • Demo: 
        • Demonstrate from change request creation to implementation.
        • Time: 50 minutes
  4. Using change calendar and analytics to enhance performance               
    • Concepts: 
      • Visualize a change calendar, manage change from schedule to reschedule.
      • Review impact analysis to configuration item and services.
      • Analyze the change analytics reports, suggestions to improve change performance.
      • Demo: 
        • Demonstrate from change schedule, to reschedule and viewing impact analysis through to using change analytics dashboard to improve performance
        • Time: 40 minutes
  5. Managing change requests through a release in a general maintenance window
    • Concepts: 
      • Review a release from creating to implementation.
      • Manage change within a release, create a time period.
      • Demo: 
        • Demonstrate from release creation to implementation by managing changes within a maintenance window.
        • How to create a new maintenance window based on organizational requirement.
        • Time: 40 minutes.
  6. Publishing reports      
    • Concepts: 
      • Creating reports and customizing your dashboard.
      • Demo:
        • How to create report and add that to your dashboard.
        • Time: 10 minutes
Pobierz konspekt szkolenia w formacie PDF

Dodatkowe informacje

Poziom trudności
Czas trwania 1 dzień
Certyfikat

The participants will obtain certificates signed by Micro Focus (course completion).

Prowadzący

Authorized Micro Focus Trainer.

Pozostałe szkolenia Micro Focus | Service and Portfolio Management

Szkolenia powiązane tematycznie

Automatyzacja procesów

ITSM

Formularz kontaktowy

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza, jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji o powyższym szkoleniu.






* pola oznaczone (*) są wymagane

Informacje o przetwarzaniu danych przez Compendium – Centrum Edukacyjne Spółka z o.o.

CENA 840 PLN NETTO Czy wiesz, że możesz uzyskać do 100% dofinansowania na ten kurs?   Sprawdź jak »

FORMA SZKOLENIA ?

 
Zapisz się na szkolenie
zamknij

Szkolenie stacjonarne

Szkolenia stacjonarne w Compendium CE odbywają się najczęściej w naszych lokalizacjach w Krakowie i Warszawie, ale także w miejscu ustalonym przez klienta. Grupa uczestnicząca w szkoleniu spotyka się w danym miejscu o określonym czasie i wraz z trenerem aktywnie uczestniczy w laboratoriach.

Szkolenie dlearning

W szkoleniach Compendium Distance Learning możesz uczestniczyć z dowolnego miejsca na świecie. Kursanci, dzięki zaawansowanej technologii, którą dostarcza Compendium CE, stale widzą i słyszą trenera, mogą mu zadawać pytania poprzez chat i mikrofon, a także uczestniczą w ćwiczeniach i laboratoriach, które rozwiązują wraz z prowadzącym. Po więcej informacji zajrzyj na stronę dlearning.eu

zamknij

Materiały papierowe

Materiały tradycyjne: cena zawiera standardowe materiały wydawane w postaci książek papierowych, drukowanych lub innej, w zależności od ustaleń z producentem.

Materiały elektroniczne

Materiały elektroniczne: są to materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, które w zależności od dostawcy udostępniane są za pomocą dedykowanych aplikacji: Skillpipe, eVantage itd. lub w postaci dokumentów PDF.

Materiały ctab

Materiały ctab: cena zawiera tablet ctab oraz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej bądź tradycyjne materiały szkoleniowe i materiały dodatkowe dostarczone w wersji elektronicznej w zależności od ustaleń z producentem (w postaci dokumentów PDF lub EPUB). Tak dostarczone materiały są przystosowane pod kątem wyświetlania ich na tablecie ctab. Po więcej informacji zajrzyj na stronę ctab.

Najbliższe szkolenia Micro Focus

Harmonogram szkoleń Micro Focus