Szkolenia Microsoft

Cel szkolenia

Szkolenie wyposaża uczestników w umiejętności, których potrzebują, aby wdrożyć i skonfigurować System Center 2012 R2 Operations Manager.

Dzięki praktycznym warsztatom studenci nauczą się następujących czynności:

  • jak zaprojektować i wdrożyć System Center 2012 R2 Operations Manager Management Group
  • jak dokonać aktualizacji i migracji z Operations Manager 2007 R2 Management Group do System Center 2012 Operations Manager, System Center 2012 SP1 Operations Manager i System Center 2012 R2 Operations Manager
  • zrozumienie kluczowych elementów pakietów administracyjnych takich jak: wykrywanie obiektów, zasady, monitory, targetowanie, konta i profile "uruchom jako"
  • jak skonfigurować sieć szkieletową oraz monitorować aplikacje w System Center 2012 R2 Operations Manager uwzględniając zarówno centrum danych oraz zasoby chmurowe takie jak sieci, magazynowanie i obliczanie
  • jak skonfigurować monitorowanie aplikacji opartych o .Net i Java używając monitorowania wydajności aplikacji (Application Performance Monitoring)
  • jak skonfigurować pulpity nawigacyjne, raportowanie śledzenia poziomu usług (Service Level Tracking) i SharePoint Web Part, aby umożliwić wizualizację kluczowych wskaźników wydajności i dostępności
  • jak dostosować konsolę Operations Manager'a aby zaadresować potrzeby różnych grup wsparcia aplikacji
  • jak zintegrować Operations Manager'a z innymi komponentami System Center 2012 R2 i rozszerzyć opcje monitorowania, aby uwzględnić kluczowe procesy biznesowe i procedury
  • jak wykorzystywać nowe właściwości System Center 2012 R2, a wśród nich: integracja z System Center Advisor, integracja z Team Foundation Server, IntelliTrace, zarządzanie Windows Azure

Plan szkolenia Rozwiń listę

  1. Informacje ogólne i architektura
    • Operations Manager w chmurze i centrum danych
    • omówienie Operations Manager'a
    • podstawowe komponenty i topologia
    • kluczowe właściwości System Center 2012 R2 Operations Manager
    • planowanie i skalowanie System Center 2012 R2 Operations Manager
  2. Wdrażanie nowej grupy zarządzania programu System Center 2012 R2 Operations Manager (Management Group)
    • aspekty bezpieczeństwa
    • rozważania związane z projektowaniem grupy zarządzania
    • instalacja System Center 2012 R2 Operations Manager'a
    • konfiguracja ustawień domyślnych Operations Manager'a
    • konfiguracja Agentless Exception Monitoring (AEM)
    • metody wdrażania
    • konfiguracja usług Audit Collection Services
  3. Aktualizowanie Operations Manager'a
    • planowanie migracji i aktualizacji
    • aktualizacja do System Center 2012 R2 Operations Manager
    • migracja do System Center 2012 R2 Operations Manager
  4. Konfiguracja sieci szkieletowej i monitoringu aplikacji
    • podstawy dotyczące pakietów administracyjnych
    • konfiguracja monitoringu urządzeń sieciowych
    • konfiguracja monitoringu sieci szkieletowej
    • konfiguracja monitoringu aplikacji
  5. Monitorowanie wydajności aplikacji
    • monitorowanie wydajności aplikacji
    • zastosowanie IntelliTrace
    • integracja z Team Foundation Server (TFS)
  6. Kompleksowe monitorowanie usług
    • szablony pakietów administracyjnych
    • modele aplikacji rozproszonych
    • globalny monitor usług
    • pulpity Visio w czasie rzeczywistym
  7. Karty wyników, pulpity nawigacyjne i raportowanie
    • konfiguracja i zarządzanie raportowaniem w Operations Manager
    • konfiguracja śledzenia poziomu usług (Service Level Tracking)
    • konfiguracja Operations Manager SharePoint WebPart
    • konfiguracja pulpitów i widget'ów
    • kreowanie dedykowanych pulpitów
  8. Konfiguracja i dostosowywanie konsoli
    • aspekty bezpieczeństwa oraz określanie zakresu i ról użytkowników
    • tworzenie dedykowanych widoków
    • konfigurowanie subskrypcji powiadomień
    • kreowanie działań diagnostycznych i odzyskujących
  9. Tworzenie pakietów administracyjnych
    • założenia dotyczące tworzenia pakietów administracyjnych
    • kreowanie pakietów administracyjnych
  10. Integracja Operation Manager z innymi komponentami System Center
    • integracja z Service Manager
    • integracja z Data Protection Manager
    • integracja z Orchestrator
  11. Rozwiązywanie problemów, strojenie i odzyskiwanie awaryjne
    • rozwiązywanie problemów dotyczących bazowych komponentów Operations Manager'a
    • konfiguracja SQL AlwaysOn dla Operations Manager'a
    • konfiguracja przechowywania danych w Operations Manager
    • wykorzystanie raportów do diagnozowania problemów w Operations Manager
    • odzyskiwanie awaryjne
Pobierz konspekt szkolenia w formacie PDF

Dodatkowe informacje

Wymagania
  • 12 miesięczne doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu System Center Operations Manager, SP1 2007 lub System Center Operations Manager 2007 R2
  • Praktyczna znajomość systemu Windows Server 2008 R2 i Windows Server 2012 R2
  • Praktyczna znajomość SQL Server 2008 R2 i SQL Server 2012
Poziom trudności
Czas trwania 5 dni
Certyfikat

Uczestnicy szkolenia otrzymują autoryzowane certyfikat sygnowany przez Compendium Centrum Edukacyjne.

Prowadzący

Microsoft Certified Trainer.

Informacje dodatkowe

Zajęcia prowadzone są w języku polskim, materiały źródłowe oraz oprogramowanie są w języku angielskim.

Pozostałe szkolenia Microsoft | Microsoft System Center 2012

Wszystkie szkolenia Microsoft

Szkolenia powiązane tematycznieRozwiń listę

Wirtualizacja


Prosimy o wypełnienie poniższego formularza, jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji o powyższym szkoleniu.






* pola oznaczone (*) są wymagane

Informacje o przetwarzaniu danych przez Compendium – Centrum Edukacyjne Spółka z o.o.

Administratorem danych osobowych jest Compendium – Centrum Edukacyjne Spółka z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Tatarska 5,30-103 Kraków, e-mail: compendium@compendium.pl

W sprawach związanych z Pani/a danymi można kontaktować się z powołanym Inspektorem Ochrony Danych, e-mail iod@compendium.pl, lub pisząc na adres korespondencyjny Compendium – Centrum Edukacyjne Spółka z o.o. ul. Tatarska 5, 30-103 Kraków

Dane będą przetwarzane w celu przesyłania informacji handlowych, marketingowych oraz przesłaniu newslettera na podstawie wyrażonej zgody.

Dane mogą być udostępniane:

- pracownikom i współpracownikom Compendium – Centrum Edukacyjne Spółka z o.o., którzy muszą mieć dostęp do danych osobowych aby realizować Pani/a zamówienie, lub usługę
- podmioty przetwarzające dane na zlecenie Compendium – Centrum Edukacyjne Spółka z o.o., np. poczta, kurier, przewoźnik profesjonalny,
- uprawnione organy państwowe w tym organy nadzorcze w zakresie ich uprawnień.

Dane będą przechowywane przez okres realizacji zamówienia i usług posprzedażowych, a jeżeli tego okresu ustalić się nie da – do czasu wyrażenia przez Panią/a sprzeciwu.

Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania. Skorzystanie prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

Ma Pan/i także prawo do przenoszenia danych.

Informujemy, że Pana/Pani dane osobowe nie będą profilowane.

Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku przetwarzania Pana/Pani danych osobowych w sposób naruszający przepisy RODO.

CENA 3800 PLN NETTO Czy wiesz, że możesz uzyskać do 100% dofinansowania na ten kurs?   Sprawdź jak »

zamknij

Kody rabatowe

Kod rabatowy, może dotyczyć (szkolenia, producenta, terminu). Jeżeli posiadasz kod rabatowy, to wpisz go w odpowiednie pole.
(kolor zielony oznacza wpisanie prawidłowego kodu | kolor czerwony oznacza, że wpisany kod jest nieprawidłowy)

FORMA SZKOLENIA ?

zamknij

Szkolenie stacjonarne

Szkolenia stacjonarne w Compendium CE odbywają się najczęściej w naszych lokalizacjach w Krakowie i Warszawie, ale także w miejscu ustalonym przez klienta. Grupa uczestnicząca w szkoleniu spotyka się w danym miejscu o określonym czasie i wraz z trenerem aktywnie uczestniczy w laboratoriach.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE ?

zamknij

Materiały elektroniczne

Materiały elektroniczne: są to materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, które w zależności od dostawcy udostępniane są za pomocą dedykowanych aplikacji: Skillpipe, eVantage itd. lub w postaci dokumentów PDF.

Materiały ctab

Materiały ctab: cena zawiera tablet ctab oraz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej bądź tradycyjne materiały szkoleniowe i materiały dodatkowe dostarczone w wersji elektronicznej w zależności od ustaleń z producentem (w postaci dokumentów PDF lub EPUB). Tak dostarczone materiały są przystosowane pod kątem wyświetlania ich na tablecie ctab. Po więcej informacji zajrzyj na stronę ctab.

 

WYBIERZ TERMIN SZKOLENIA

Zarezerwuj termin szkolenia
Terminy szkolenia dla angielskiej wersji językowej