Szkolenia Microsoft

Cel szkolenia dlearning

Szkolenie wyposaża uczestników w umiejętności, których potrzebują, aby wdrożyć i skonfigurować System Center 2012 R2 Operations Manager.

Dzięki praktycznym warsztatom studenci nauczą się następujących czynności:

  • jak zaprojektować i wdrożyć System Center 2012 R2 Operations Manager Management Group
  • jak dokonać aktualizacji i migracji z Operations Manager 2007 R2 Management Group do System Center 2012 Operations Manager, System Center 2012 SP1 Operations Manager i System Center 2012 R2 Operations Manager
  • zrozumienie kluczowych elementów pakietów administracyjnych takich jak: wykrywanie obiektów, zasady, monitory, targetowanie, konta i profile "uruchom jako"
  • jak skonfigurować sieć szkieletową oraz monitorować aplikacje w System Center 2012 R2 Operations Manager uwzględniając zarówno centrum danych oraz zasoby chmurowe takie jak sieci, magazynowanie i obliczanie
  • jak skonfigurować monitorowanie aplikacji opartych o .Net i Java używając monitorowania wydajności aplikacji (Application Performance Monitoring)
  • jak skonfigurować pulpity nawigacyjne, raportowanie śledzenia poziomu usług (Service Level Tracking) i SharePoint Web Part, aby umożliwić wizualizację kluczowych wskaźników wydajności i dostępności
  • jak dostosować konsolę Operations Manager'a aby zaadresować potrzeby różnych grup wsparcia aplikacji
  • jak zintegrować Operations Manager'a z innymi komponentami System Center 2012 R2 i rozszerzyć opcje monitorowania, aby uwzględnić kluczowe procesy biznesowe i procedury
  • jak wykorzystywać nowe właściwości System Center 2012 R2, a wśród nich: integracja z System Center Advisor, integracja z Team Foundation Server, IntelliTrace, zarządzanie Windows Azure

Plan szkolenia Rozwiń listę

  1. Informacje ogólne i architektura
    • Operations Manager w chmurze i centrum danych
    • omówienie Operations Manager'a
    • podstawowe komponenty i topologia
    • kluczowe właściwości System Center 2012 R2 Operations Manager
    • planowanie i skalowanie System Center 2012 R2 Operations Manager
  2. Wdrażanie nowej grupy zarządzania programu System Center 2012 R2 Operations Manager (Management Group)
    • aspekty bezpieczeństwa
    • rozważania związane z projektowaniem grupy zarządzania
    • instalacja System Center 2012 R2 Operations Manager'a
    • konfiguracja ustawień domyślnych Operations Manager'a
    • konfiguracja Agentless Exception Monitoring (AEM)
    • metody wdrażania
    • konfiguracja usług Audit Collection Services
  3. Aktualizowanie Operations Manager'a
    • planowanie migracji i aktualizacji
    • aktualizacja do System Center 2012 R2 Operations Manager
    • migracja do System Center 2012 R2 Operations Manager
  4. Konfiguracja sieci szkieletowej i monitoringu aplikacji
    • podstawy dotyczące pakietów administracyjnych
    • konfiguracja monitoringu urządzeń sieciowych
    • konfiguracja monitoringu sieci szkieletowej
    • konfiguracja monitoringu aplikacji
  5. Monitorowanie wydajności aplikacji
    • monitorowanie wydajności aplikacji
    • zastosowanie IntelliTrace
    • integracja z Team Foundation Server (TFS)
  6. Kompleksowe monitorowanie usług
    • szablony pakietów administracyjnych
    • modele aplikacji rozproszonych
    • globalny monitor usług
    • pulpity Visio w czasie rzeczywistym
  7. Karty wyników, pulpity nawigacyjne i raportowanie
    • konfiguracja i zarządzanie raportowaniem w Operations Manager
    • konfiguracja śledzenia poziomu usług (Service Level Tracking)
    • konfiguracja Operations Manager SharePoint WebPart
    • konfiguracja pulpitów i widget'ów
    • kreowanie dedykowanych pulpitów
  8. Konfiguracja i dostosowywanie konsoli
    • aspekty bezpieczeństwa oraz określanie zakresu i ról użytkowników
    • tworzenie dedykowanych widoków
    • konfigurowanie subskrypcji powiadomień
    • kreowanie działań diagnostycznych i odzyskujących
  9. Tworzenie pakietów administracyjnych
    • założenia dotyczące tworzenia pakietów administracyjnych
    • kreowanie pakietów administracyjnych
  10. Integracja Operation Manager z innymi komponentami System Center
    • integracja z Service Manager
    • integracja z Data Protection Manager
    • integracja z Orchestrator
  11. Rozwiązywanie problemów, strojenie i odzyskiwanie awaryjne
    • rozwiązywanie problemów dotyczących bazowych komponentów Operations Manager'a
    • konfiguracja SQL AlwaysOn dla Operations Manager'a
    • konfiguracja przechowywania danych w Operations Manager
    • wykorzystanie raportów do diagnozowania problemów w Operations Manager
    • odzyskiwanie awaryjne
Pobierz konspekt szkolenia w formacie PDF

Dodatkowe informacje

Wymagania
  • 12 miesięczne doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu System Center Operations Manager, SP1 2007 lub System Center Operations Manager 2007 R2
  • Praktyczna znajomość systemu Windows Server 2008 R2 i Windows Server 2012 R2
  • Praktyczna znajomość SQL Server 2008 R2 i SQL Server 2012
Poziom trudności
Czas trwania 5 dni
Certyfikat

Uczestnicy szkolenia otrzymują autoryzowane certyfikat sygnowany przez Compendium Centrum Edukacyjne.

Prowadzący

Microsoft Certified Trainer.

Informacje dodatkowe

Zajęcia prowadzone są w języku polskim, materiały źródłowe oraz oprogramowanie są w języku angielskim.

Zobacz więcej szkoleń Microsoft

Prosimy o wypełnienie poniższego formularza, jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji o powyższym szkoleniu.







3800 PLN NETTO

FORMA SZKOLENIA ?

zamknij

Szkolenie stacjonarne

Szkolenia stacjonarne w Compendium CE odbywają się najczęściej w naszych lokalizacjach w Krakowie i Warszawie, ale także w miejscu ustalonym przez klienta. Grupa uczestnicząca w szkoleniu spotyka się w danym miejscu o określonym czasie i wraz z trenerem aktywnie uczestniczy w laboratoriach.

Szkolenie dlearning

W szkoleniach Compendium Distance Learning możesz uczestniczyć z dowolnego miejsca na świecie. Kursanci, dzięki zaawansowanej technologii, którą dostarcza Compendium CE, stale widzą i słyszą trenera, mogą mu zadawać pytania poprzez chat i mikrofon, a także uczestniczą w ćwiczeniach i laboratoriach, które rozwiązują wraz z prowadzącym. Po więcej informacji zajrzyj na stronę dlearning.eu

MATERIAŁY SZKOLENIOWE ?

zamknij

Materiały elektroniczne

Materiały elektroniczne: są to materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, które w zależności od dostawcy udostępniane są za pomocą dedykowanych aplikacji: Skillpipe, eVantage itd. lub w postaci dokumentów PDF.

Materiały ctab

Materiały ctab: cena zawiera tablet ctab oraz materiały szkoleniowe w formie elektronicznej bądź tradycyjne materiały szkoleniowe i materiały dodatkowe dostarczone w wersji elektronicznej w zależności od ustaleń z producentem (w postaci dokumentów PDF lub EPUB). Tak dostarczone materiały są przystosowane pod kątem wyświetlania ich na tablecie ctab. Po więcej informacji zajrzyj na stronę ctab.

 

WYBIERZ TERMIN SZKOLENIA

    • Informacje ogólne
    • Termin gwarantowany
    • Last minute (-10%)
    • Język obowiązujący na szkoleniu
    • Język polski
    • Język angielski
Zarezerwuj termin szkolenia