10 powodów, dlaczego warto certyfikować pracowników w branży IT
czwartek, 07 styczeń 2021
1. Certyfikuj pracowników z technologii, na których opiera się Twój biznes
Według najnowszego raportu IDC (“Business Value of Digital Transformation and the Contribution of a Growth Mindset in IT,” May 2020) niezwykle istotną kwestią dla firm w branży IT jest wybór programu certyfikacji od “znaczącego dostawcy usług IT” lub takiego programu certyfikacji, który jest „standardem w branży”. Usługi i rozwiązania firmy Microsoft są właśnie takim standardem – jak podaje sam Microsoft jego usługi są używane ponad 2 razy częściej niż następnego pod tym względem konkurenta w tabeli.
2. Certyfikacje zwiększą poziom wiedzy i bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie
Szkolenia i certyfikaty firmy Microsoft mogą pomóc organizacjom we wprowadzaniu innowacji i pozostaniu stale konkurencyjnym, tworząc nowe możliwości i pomysły w związku z używaną technologią. Według ostatnich badań 91% certyfikowanych specjalistów technicznych uważa, że wysiłek włożony w zdobywanie nowych umiejętności ma duży wpływ na ich sukces w „cyfrowej transformacji”. Ta sama proporcja specjalistów technicznych uważa, że szkolenia i certyfikacja znacząco przyczyniają się do sukcesu tzw. „digital transformation”.
Przypominamy, że w Compendium CE można nabywać vouchery na egzaminy Microsoft online. Jeżeli jesteś zainteresowany napisz maila na egzaminy@compendium.pl
3. Certyfikacja pozwoli zlokalizować i uzupełnić luki w wiedzy specjalistów IT
Tzw. „IT skill gap” wzrosła w przeciągu ostatnich 3 lata aż o 155%, jednocześnie firmy mają bardzo duży problem z zatrudnieniem wykwalifikowanych pracowników. Niewątpliwą zaletą osób, które posiadają certyfikację jest oficjalne potwierdzenie poziomu ich wiedzy i umiejętności, a ponad połowa osób, odpowiedzialnych za rekrutację kadry IT w dużych firmach odpowiedziała, że certyfikacja jest dużą zaletą wśród kandydatów. 60% respondentów odpowiedziało też, że braki w umiejętnościach kosztują ich dodatkowo od trzech do ośmiu godzin tygodniowo na pracownika.
4. Dzięki certyfikacji zwiększysz zyski
Według Association for Talent Development firmy, które oferują kompleksowe programy szkoleniowe mają średnio o 218% wyższy dochód na pracownika niż firmy bez takich programów. Ponadto firmy te osiągają również o 24% wyższą marżę w porównaniu do firm bez sformalizowanych programów szkoleń.
5. Dzięki certyfikacji łatwiej zmierzysz ROI
Certyfikacja daje niezaprzeczalną wartość menadżerom i pracodawcom. 93% pracodawców na świecie uważa, że certyfikowani pracownicy wnoszą do firmy wartość dodaną przekraczającą koszt certyfikacji. 55% spośród badanych stwierdziło, że umiejętności jakie daje certyfikacja można przenieść bezpośrednio na obowiązki pracownicze.
6. Certyfikowani pracownicy sami wprowadzają ulepszenia
W porównaniu do innych pracowników IT specjaliści z certyfikatem Microsoft są o 93% bardziej produktywni i o prawie 60% bardziej efektywni. Pracownicy z certyfikatem lepiej sobie radzą ze spełnianiem wymogów klientów, wykazują większą produktywność, mniej czasu zajmuje im troubleshooting, a także szybciej kończą projekty
7. Certyfikacja długofalowo wpłynie pozytywnie na Twój zespół
Pracownicy, którzy uważają, że mogą rozwijać swoje umiejętności poprzez stały wysiłek i szkolenia mają tzw. „growth mindset”. Specjaliści IT z takim nastawieniem po uzyskaniu certyfikacji znacznie częściej chcą używać nowych umiejętności w codziennej pracy i z większym zapałem podchodzą do rozwiązywania trudnych problemów. 93% badanych wierzy, że wysiłek włożony w naukę i zdobycie certyfikacji przyczynia się znacznie do tzw. „digital transformation”. Ponadto posiadacze certyfikatów wzmacniają w zespole chęć stałej nauki i ciągłego rozwoju swoich umiejętności. Osoby takie są pewne siebie i posiadają wiedzę, której przedsiębiorstwa potrzebują, aby wprowadzać innowacyjne rozwiązania i wyprzedzać konkurencję.
8. Certyfikacja skupia się na „big picture”
Cloud computing i powiązane z nim technologie całkowicie zmieniło podejście do biznesu, zwłaszcza w perspektywie ostatniego roku. Usługi chmurowe rozwijają się bardzo dynamicznie, szacuje się, że w 2021 roku biznes ten będzie wart 300 miliardów dolarów. Tym samym wzrosło zapotrzebowanie na specjalistów z certyfikacjami chmurowymi – np. zapotrzebowanie na ludzie ze specjalizacją w Azure wzrosło aż o 1107% w latach 2014-2019. Certyfikaty Microsoft oparte o role zawodowe, koncentrują się na aktualnych potrzebach rynku i są obecnie najlepszym sposobem na budowanie umiejętności potrzebnych zespołom w erze chmury.
9. Certyfikacja pracowników a rozwój osobisty
67% certyfikowanych specjalistów twierdzi, że dzięki certyfikacji są bardziej pewni siebie w codziennych obowiązkach, 41% stwierdziło, że czerpie większą satysfakcję z pracy, a 35% że dzięki certyfikacji pewniej patrzą w swoją zawodową przyszłość.
10. Certyfikacja pomaga w utrzymaniu pracowników
Odnosząc się do niedawnych badań opublikowanych przez serwis LinkedIn, firmy które inwestują w szkolenia i certyfikacje dla swoich pracowników, charakteryzują się o 53% mniejszą rotacją niż firmy, które tego nie robią. Dodatkowo te same badania pokazały, że koszty związane z wymianą pracownika mogą osiągać 50-60% rocznego wynagrodzenia tegoż, natomiast całkowity koszt „zamiany pracownika” może sięgnąć od 90% aż do 200% rocznego wynagrodzenia pierwotnego pracownika.
Dane w artykule zostały zaczerpnięte z następujących źródeł:
- IDC white paper, sponsored by Microsoft, “Business Value of Digital Transformation and the Contribution of a Growth Mindset in IT,” May 2020.
- Microsoft, “Earnings Release FY19 Q4,” Microsoft, 2019.
- Global Knowledge, ”2019 IT Skills and Salary Report,“ 2019.
- Business Training Experts, ”Profiting from Learning,“ September 2000.
- Pearson VUE, “2018 Value of IT Certification.”
- IDC white paper, sponsored by Microsoft, “Benefits of Role-Based Certifications,” June 2020.
- Mark Kaelin, “Cloud services dominate business strategy,” Tech Republic, May 2018.
- Tekla Perry, “SQL, Java Top List of Most In-Demand Tech Skills,” Spectrum, November 2019.
- LinkedIn, “2020 Global Talent Trends Report,” 2020.
- W.F. Cascio, “Managing Human Resources: Productivity, Quality of Work Life, Profits (7th ed.)”. Burr Ridge, IL: Irwin/McGraw-Hill. Mitchell, T.R., Holtom, B.C., & Lee, T.W. 2001.