Bezpłatny webinar: "Is this the end of ITIL? No, it’s the end-to-end of ITIL!"
środa, 03 marzec 2021
Serdecznie zapraszamy na bezpłatny webinar o tematyce ITIL pod intrygującym tutyłem: "Is this the end of ITIL? No, it’s the end-to-end of ITIL!". Webinar będzie prowadzony w języku angielskim przez CEO GamingWorks - Paula Wilkinsona i odbędzie się 17 marca 2021 w godzinach 13:00-14:00. Serdecznie zachęcamy do zapisów poprzez formularz na dole tej strony.
Paul Wilkinson jest związany z branżą IT od ponad 25 lat i ma szerokie doświadczenie w zakresie działania i zarządzania zespołami IT oraz we wprowadzania innowacji i rozwoju produktów. Był kierownikiem zespołu projektowego w BITE (Business & IT Excellence) wprowadzając modelowanie procesów ITIL, jest współautorem ITIL V2 i członkiem grupy doradczej ITIL V3. Jest współwłaścicielem GamingWorks i współtwórcą szeregu symulacji biznesowych koncentrujących się na zarządzaniu usługami informatycznymi, zarządzaniu projektami, zarządzaniu procesami biznesowymi, współdziałaniem biznesu i IT, zarządzaniem sojuszami oraz współautorem publikacji „ABC of ICT”. Opis oraz agenda webinaru znajduje się poniżej w wersji angielskiej - nie tłumaczymy go, gdyż sam webinar też będzie dostarczany w wersji angielskiej:
Webinar: Is this the end of ITIL? No, it’s the end-to-end of ITIL!
ITIL 4 has been out for a year. There are already many shiny new certificates. But what is the ‘value’ proposition of ITIL 4? ITIL now talks about ‘value streams’ and the end-to-end flow of work; however DevOps and Agile practice owners are claiming that ITIL is no longer relevant or ‘fit-for-purpose’. The new definition of a service is based on ‘co-creation’ of value, but what is value from a business and a customer perspective? And it isn’t just about ITSM changing. How do we get the business buy-in to apply effective IT governance to prioritize scarce resources against exploding demands? And how do we get support from the other stakeholders in the value chain - people who won’t necessarily go on ITIL training such as developers or suppliers? In this session we will explore how ‘experiential learning’ has been effectively used with end-to-end teams to address these challenges and show concrete, pragmatic ITIL 4 takeaways, revealing what one CEO said about ITIL 4 as part of a flow eco-system.
Agenda:
1. Why we fail to get value from ITIL global ABC barriers (Attitude, behavior, Culture)
2. Key challenges organizations face when adopt ITIL4
3. What is a simulation and how will THAT make a difference?
4. Using the Service Value System
5. What is the value formula?
6. Value streams or value whirlpools?
7. Tips to take away
Zapisz się wypełniając poniższy formularz: